Sebastián Rincón

Moderators: FernandoA13, JMVP, Mod's

User avatar
PES Stats Database
Posts: 16708
Joined: 2008 Dec 09, 12:06
Been thanked: 324 times

Sebastián Rincón

Postby PES Stats Database » 2014 Oct 05, 23:12

Image

User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2014 Oct 05, 23:22

well, i have to admit that maybe i'm rushing me (apresurando ? ) with this dude, but i'm find him as a really good cf, decent overall technique, has really good physical conditions - is hard to knock out, has decent stamina to make some runs to the sides, pretty nice jump and has a good right foot - and showed more than decent speed - with and without the ball - for a guy who has his size. Also hes little "hurried" to make some passes, he oversteps himself and loses some opportunities in attack.

His two goals here
Spoiler: show


User avatar
Vickingo
Posts: 15472
Joined: 2010 Jun 09, 02:18
Location: Argentina
Has thanked: 1007 times
Been thanked: 771 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Vickingo » 2014 Oct 06, 12:44

Decent technique? 69 tech and 73 da? :lol: Aside that I agree with the set, he seems to be pretty useful to Alfaro.
User avatar
Scaramuso
Posts: 5109
Joined: 2012 Dec 14, 19:16
Location: Boedo, Argentina
Has thanked: 640 times
Been thanked: 365 times
Contact:

Re: Sebastián Rincón

Postby Scaramuso » 2014 Oct 21, 02:40

Paablito wrote:decent overall technique


https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=2192

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=2337

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=5690 je

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=6045

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=6997

is hard to knock out


https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=1364

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=4651

pretty nice jump


https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=5949

https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc&t=6969

and showed more than decent speed - with and without the ball


https://www.youtube.com/watch?v=cuGkRA2XUjc#t=6217



Interesting match of him, caught my attention.. nice dribbling (the typical Colombian style with bikes and that kind of things), great speed/balance and some nice traps, also looked really aggresive and ran all the match. Decent tw to search the ball and associate with his mates.
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2014 Oct 21, 14:28

thanks chris, I couldn't watch the last games of tigre, btw those traps are crazy for him :lol: i remember a lot of long balls to his feets and it bounced and he couldn't control it.
User avatar
Tigrecapo!
Posts: 31
Joined: 2011 Dec 28, 05:37
Location: Argentina
Contact:

Re: Sebastián Rincón

Postby Tigrecapo! » 2014 Oct 23, 04:50

he's VERY fast, minimium upgrade 86 top speed and aceleration
User avatar
Vickingo
Posts: 15472
Joined: 2010 Jun 09, 02:18
Location: Argentina
Has thanked: 1007 times
Been thanked: 771 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Vickingo » 2014 Oct 28, 12:04

Indeed, his top speed seems crazy, has some problems with the ball sometimes but he's dangerous because of his speed...his acc is crap.
User avatar
Scaramuso
Posts: 5109
Joined: 2012 Dec 14, 19:16
Location: Boedo, Argentina
Has thanked: 640 times
Been thanked: 365 times
Contact:

Re: Sebastián Rincón

Postby Scaramuso » 2014 Nov 03, 15:48

Paablito wrote:those traps are crazy for him :lol: i remember a lot of long balls to his feets and it bounced and he couldn't control it.


Image
User avatar
Scaramuso
Posts: 5109
Joined: 2012 Dec 14, 19:16
Location: Boedo, Argentina
Has thanked: 640 times
Been thanked: 365 times
Contact:

Re: Sebastián Rincón

Postby Scaramuso » 2014 Nov 10, 15:23

je
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2015 Jul 25, 21:48

He is kinda trickster with the ball, but really retarded with it :lol: btw his sa is well rated, his placement on shooting is crap, he missed many chances to score. Btw his da and bc could be switched, his control at dribbling are rough but is good control the ball from long balls with his chest and head. Btw he is showing 85ish ts but awful burst in his first steps.
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2015 Aug 15, 02:18

Paablito wrote:He is kinda trickster with the ball, but really retarded with it :lol: btw his sa is well rated, his placement on shooting is crap, he missed many chances to score. Btw his da and bc could be switched, his control at dribbling are rough but is good control the ball from long balls with his chest and head. Btw he is showing 85ish ts but awful burst in his first steps.

and also his form and tw must be worse, he cant play in function of the team, his mates must kick the ball and he runs with no ideas, aside a couple of tricks he doesn't look as a professional player.
User avatar
chamakh
Posts: 4151
Joined: 2011 Mar 01, 14:52
Has thanked: 349 times
Been thanked: 132 times

Re: Sebastián Rincón

Postby chamakh » 2015 Sep 29, 01:00



This goal it's quite ironic because after the match he said that he's not a good header of the ball.
User avatar
lucashag
Posts: 1906
Joined: 2012 Jul 10, 23:23
Location: Argentina
Has thanked: 100 times
Been thanked: 249 times

Re: Sebastián Rincón

Postby lucashag » 2016 Mar 15, 23:17

https://www.youtube.com/watch?v=VWoGfPUznFc
that's some crazy pace, holy shit
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2016 Oct 08, 19:51

More faster is, much more stupid is in attack :lol: i cant see his ts under 85 ish, amazing how good is his speed off the ball, and also playing as smf can reach great speed in short runs - something that he didn't show in past seasons - his acc looks higher too. Is quite hard to rate about his overall technique, damn he is such an irregular player but pretty useful in defense or attack using his speed and stamina.
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2016 Nov 06, 23:23

he is making a great great work playing as smf in last matches, he does a great dirty job using his crazy pace and stamina, even today he played as ss and he recovered a couple of balls as other matches. Seems he improvides a LOT since two years to now, amazing how growed up about speed, technique, just he must be more good in attack, more dangerous to be a better striker.
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2017 Apr 26, 15:30

Paablito wrote:he is making a great great work playing as smf in last matches, he does a great dirty job using his crazy pace and stamina, even today he played as ss and he recovered a couple of balls as other matches. Seems he improvides a LOT since two years to now, amazing how growed up about speed, technique, just he must be more good in attack, more dangerous to be a better striker.

i like how is playing, i meant, obviously he is irregular and despite of the team doesnt help much as he need it, he provides nice things in the pitch, his final pace looks amazing every match and his burst seems enough good to trashed every sb in the league, plus his balance makes him so annoying in attack. He needs be more dangerous because mostly of his style is running without any kind control of the ball. His defense contribution becomes really good on him, with good tank of sta and his tracking back constant makes him a good option on the sides. Im thinking in a update here, 85ts, 81 ds, 83 acc, 83 sta, higher def and 2 def awareness with form 4. Also i will add some stars - side, dribbling - darting run and some s card, any input is welcome.
User avatar
chamakh
Posts: 4151
Joined: 2011 Mar 01, 14:52
Has thanked: 349 times
Been thanked: 132 times

Re: Sebastián Rincón

Postby chamakh » 2017 Apr 27, 16:03

agree with those values, BB would be 85 as well. Btw i'm not comfortable with header: 78 he did always prove to be a mediocre user in that regard.
User avatar
Paablito
Posts: 5017
Joined: 2012 Jul 01, 22:36
Has thanked: 134 times
Been thanked: 332 times

Re: Sebastián Rincón

Postby Paablito » 2017 Jul 17, 20:23

Well i made the pending update here, i tried to remark his mandness and horse power :lol: moved to Vitoria _por useful player in counter-attacks but quite idiot in attack situations.

Return to “Vitória de Guimarães”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest